joi, 30 septembrie 2010

VIDEO: Dezbaterea teologică dintre ortodocşi şi baptişti (30 septembrie 2010)

     La 30 septembrie 2010, aşa cum s-a anunţat anterior, a avut loc dezbaterea teologică dintre ortodocşi şi baptişti pe tema "Sfântă Scriptură şi Sfântă Tradiţie; raportul dintre ele."
Vreau să recunosc că ideea dezbaterilor a fost preluată de la ruşi, unde de mai mulţi ani au loc astfel de dezbateri teologice atât între ortodocşi şi neoprotestanţi, cât şi între ortodocşi şi musulmani. 


Scopul dezbaterii de azi nu a fost unul prozeletist, căci nu am venit să atragem, pe unii sau pe alţii la credinţa noastră; deşi iniţial am fost ispitit şi de acest gând, văzând că în urma unor astfel de dezbateri un preot rus a botezat circa 80 de musulmani, care, însă a fost ucis după ceva timp în propria biserică de către musulmani. 
Ne-am întâlnit totuşi, în primul rând, pentru a ne cunoaşte punctele de vedere, nu din cărţi, cum o făceam, dar pe viu. Eu zic că aşteptările mele s-au împlinit: ambele părţi ne-am văzut şi punctele tari, şi punctele slabe. Recunoaştem că pe alocuri au predominat şi emoţiile. Învăţăm, însă, ca pe viitor să eliminăm ce a fost negativ şă să suplinim, ceea ce ne-a lipsit.
Următoarea dezbatere ar putea avea loc în luna noiembrie a.c., dar urmează ca tema, data şi locul să fie hotărâte şi anunţate mai târziu. 
Vreau să mulţumesc părţii baptiste pentru organizarea tehnică a dezbaterilor, precum şi celor care au fost prezenţi în sală şi au fost alături de noi. Din fericire, şi aşa cum ne-am şi dorit să fie, dezbaterile au avut loc civilizat, fără incidente. Pentru aceasta îi mulţumim în primul rând lui Dumnezeu, dar şi celor care au înţeles că nu ne-am adunat să ne batem şi nici să ne unim în spiritul unui ecumenism sincretist, ci pentru a discuta teologic un element doctrinar care ne deosebeşte. 
Ne-am bucurat că această dezbatere a putut fi privită şi LIVE, iar înregistrarea video a acestei transmisiunise poate viziona şi acum (chiar dacă la o calitate cam slabă). În scurt timp noi vom veni şi cu propria înregistrare video, la o calitate mult mai bună.
Dezbaterile pot continua aici pe blog sau pe forumul nostru.
P.S. În viitorul apropiat, tot aici, voi plasa referatul meu şi răspunde întrebărilor scrise care mi-au fost adresate la dezbateri, dar la care nu s-a putut răspunde acolo din lipsă de timp, dar şi pentru că unele nu se refereau la tema propusă. 
sursa: teologie.net




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu